LINN MARIE PETTERSSON

Vet inte riktigt vad jag ska skriva nu för tiden. Men ni besökare har ökat på sista tiden och då kom jag på en sak jag kunde skriva om: Mig själv! Ett litet inlägg om vem jag är för dom som inte vet :)

Heter precis som rubriken lyder
och kommer från Sälen (japp, ni läste rätt, skidresorten SÄLEN). Mina päron är skillda men båda bor i lilla Sälen. Men eftersom jag är 16 år fyllda och gick ut nian i somras så går jag ju på gymnasiet nu, och det gör jag i kopparstaden Falun. Och nej, min familj följde inte med mig, utan jag tog mitt pick & pack och flyttade dit, till två kompisar i en ganska så stor trea. Vissa kan tro att det är stökigt, jobbigt, sena nätter och så vidare när man bor med två kompisar. Men vi har det riktigt bra! Fin lägenhet, fixar (för det mesta) alltid mat och visst har vi haft en röjfest i lägenheten, men bara en!
tre bilder från lägenheten


Går media på Lugnet
där och trivs som fisken i vattnet! fast jag bara har gått där en termin, eller 1/6 om man vill säga det, så har jag redan fått vänner som är underbara, Emma, Jessica och Fanny är dom jag kommit närmast men trivs med alla!
jag, emma och jessica


Jag har fyra vänner som jag pratar med ALLT om, och som jag litar på till 110%, Karin, Isabelle, Sara och Jennifer
(tyvärr träffar jag inte Karin lika ofta längre). Isabelle är min bästa vän sen BB, skämt å sido. Har känt den dansande filuren som aldrig kan stå still sedan... jag kommer inte ens ihåg. Sen alltid :)
Karin, ja hon kom in på senare dar. När var det... i sexan kanske? sjuan? I alla fall, hon och jag klickade direkt och även hon dansar, så på det stadiet är jag kanske lite utmobbad bland mina fina två vänner.
isabelle och jag


jag och karin


Sara och Jennifer träffade jag samtidigt och dom var redan tajta vänner. Vi träffades genom handbollen och på en fest för tre år sedan började vår vänskap. Det var då vi klickade och har hängt ihop sen dess kan man säga. Två människor som i framtiden kom att bli mina sambos :)
strömming-bilden! sara, jag och jen



Jag har två syskon, Fille (filip då, men vi säger bara fille) och Tilda. Båda är yngre än mig och Tilda är minst. Vilket gör Fille till mittenbarnet då. Ingen av oss har dirket samma intressen, Fille hänger i skidbackarna och trixar, samt i skogen och letar några djur att skjuta. Tilda är djurvännernas djurvänn och gillar alla djur! men hon gillar också att hänga i skidbackarna... okeeej, dom är lika. Det är jag som är det svarta fåret bland syskonen, jag gillar varken att åka skidor (okej, jag gillar det ibland när jag väl gör det. kommer ju trots allt från Sälen), eller att vara ute och kollar på djur. Jag gillar att fota och vara kreativ inom media! Samt allt det där andra med vänner, ha roligt, pojkvän & shit.
fille och tilda


Å på tal om pojkvän så har jag ju de också! Casper heter han och är en gaaaaanska så aktiv skidkille vilket gör honom till en ganska frånvarande pojkvän (kan man säga så?) han är ute på äventyr väldigt ofta kan vi säga istället :) Fast de var ju faktiskt tack vare skidorna vi träffades i april det här året.
Vi har hållt ihop i ett halvår den 11 januari, och det har varit 6 väldigt mysiga månader med Casper Stein Lagerheim (det rimmar, tänk på det när ni säger det, hihi).



Jag är en ganska försiktig människa och gör ingenting förhastat eller spontant
. (okej, kaaaan hända att jag är spontan ibland, men det brukar inte sluta bra). Jag tänker ofta över mina beslut noga, som till exempel det här med tatueringen jag ska göra om 9 dagar. Den har jag tänkt på i nästan ett år/ett halv år oh det är nog det som gör att mamma och pappa sa ja till den. Jag tycker inte om att flyga, hatar det. Får panik och cellskräck. Ska flyga i slutet av maj till Kreta och får nog svepa några shottar som mamma får köpa ut innan jag går in i flygplanet (jag skämtade med shottarna, så att det inte blir fel mamma).
Tycker även att ALLA kräldjur är enormt äckliga och tittar alltid under sängen, när jag är själv, om det ligger nån orm eller något där.
Oroar mig även ganka mycket för allt som händer i världen, främst Sverige, till exempel det här med att det ska bli SKITKALLT i vinter, hjälp :(, och det här med hotet vi fått fårn något annat land *sväljer nervöst*.
Mörkrädd är jag också. Tycker det är väldigt läskigt att vara ute och gå själv när det är mörkt. Fast det tycker nog de flesta flickor. Kollar alltid bakom mig jämt när jag är ute i mörkret själv. Fast det brukar inte hända så ofta.
sist vi var otumlands, i cypern. var likblek när vi lyfte och ville bara av...


Om jag gör något dumt får jag lätt dåligt samvete och vill genast göra det bra igen, vilket jag ser som en god egenskap. Är ganska bestämd av mig och står för vad jag tycker (låter som en klyscha men ja gör faktiskt de).
Älskar att ge bort presenter till folk jag gillar när jag vet att dom kommer gilla det dom får. Det är nästan roligare än att få presenter tycker jag, hehe.
Älskar choklad och lakrits och tycker inte om läsk och inte julmust, vilket jag får väldigt mycket kommentarer om av mina nya vänner i Falun. Dom tycker jag är konstig, haha :)

Det var lite, eller... väldigt mycket om mig faktiskt. Hoppas detta inlägg roade er litegrann såhär en måndagskväll i december. Fyra dagar kvar till jul är det också by the way.
PUSS




Kommentarer
s säger:

bra skrivit linnnnnn, satt och "småskratta" lite för mig själv när jag insåg hur allt stämde in så bra på dig själv ;)



<3

2010-12-20 | 22:57:00
Bloggadress: http://sfbilare.blogg.se/
karin säger:

jag gick i femman, du sexan;)

Det är sååå tråkigt att vi inte ses så ofta men jag hoppas på falun nästa år !!

God jul på dig sötnos:D

2010-12-21 | 00:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback