HÄLSNINGAR FRÅN HALMSTAD

Lite dålig på att uppdatera er om vart jag befinner mig nu för tiden haha. Men jag har som sagt befunnit mig två veckor i Ängelholm på en familjesemester. Men så är inte fallar längre, utan nu är jag i Halmstad med delar av familjen och Casper plus moster och den ena kusinen på en vecka full med strandbesök och goda middagar. Hyrt ett litet och väldigt mysigt hus en mitt imellan staden och stranden vilket är en perfekt kombo!
Slänger in lite bilder av vad vi hittills gjort under denna vecka ;)
PUSS

Mobilbloggning: Idag är det exakt ett år s...

download_184293_ (MMS)

Mobilbloggning: Idag är det exakt ett år sedan casper kom till mig i sälen och spenderade midsommarhelgen med mig. Det var första gången vi träffades ensamma och jag kan fortfarande komma ihåg hur satans nervös jag var när jag stod och väntade på honom. Det var också första gången vi kysste varandra. Mitt i ödsliga sälen på midsommarkvällen :)

GLAD MIDSOMMAR!

Inte så passande bild, jag vet. Men jag hade hellre suttit på en strand och haft after beach med en chipspåse, cider och trevlig umgänge än at fira midsommar i svenskt väder. Suck.... Aja, det blir nog trevligt i alla fall!
Ska för första gången i mitt liv binda en midsommarkran iår, vi får se hur den kommer se ut, haha.

VET NI VAAAAAAD

Jag har gjort en sak idag, helt spontant och smärtsmart var det. Men ack så snyggt det blev!
sen att jag är sist i sverige med det är en annan sak...

LISEBERG

Trött gäng på stationen klockan nio på morgonen

lunch på heaven23 i gothia towers

tjejgänget plus mammorna bakom kameran. killarna såg vi inte en skymt av på hela dagen nästan, haha.

flumeride!

sådant jag aldrig skulle utsätta mig för, en karrusell som snurrar OCH är hög

någon hade ont i ögonen av all sol för hon glömde sina solglasögon och all karrusell-åkning satte också sina spår

TAGGAT

blivit taggad på massa bilder av hanna från kreta nu. hennes bilder, och denna tyckte jag om. kameran i högsta hugg, hatten på och sörplande på världens godaste apelsinjuice!

KVÄLLSDRINKAR I SOLEN

Imorgon är det uppstigning senast åtta som gäller eftersom tåget mot Göteborg avgår 9.15. Gissa vad vi ska göra där.....? LISEBERG!

KNASIGT DET DÄRA'

I ett år har jag bott utan mina syskon eller familj,
(fast träffats de flesta helger och lov) och nu lever jag så tätt inpå dom jag bara kan i ett litet hus nere i Skåne! Och så ska jag ju bo hemma hela sommaren. Känns lite konstigt att vara hemma så länge, men när man är 17 år och fortfarande lever på mamma & pappa är det egentligen bara skönt ;)

PÅ ÄVENTYR

Ännu en grå och tråkig dag. Hela familjen klev inte upp ur sängarna fören halv tolv vilket är otroligt sent för att vara i alla fall Tilda och mamma, haha! Efter frukosten begav jag och mamma oss ut på en promenad och nu ska vi fixa till oss lite för en bil-sightseeing. Kanske besöka något gulligt café eller något sådant.
Fast de är ju klart, det blir inte ett sådant äventyr som vi upplevde på Kreta bland bergen!

BREDASTE SMILET I STAN

Förlåt för att jag syndat. Ungefär. Köpte mig en jacka idag fast jag sa att jag inte skulle köpa något... Men jag skyller på att det var 50% på  den OCH att jag älskar den! Tycker rent ut sagt att jag är skitsnygg i den ;)

Blev en middag borta idag IGEN och vi är nyss hemkommna. Redan msisat första halvtimmen av första filmen i Johan Falk serien så ska skynda mig lite nu.

MED&UTAN

Nu har vi fått nog av att ligga och dega här inne så Tilda stack till en av hennes kompisar här nere och jag & mamma ska träffa Agneta i stan och fördriva lite tid där. Dock blir det nog ingen shopping för mig med tanke på att det blev än jag planerat sist, hehe.

HAVSBADEN

Godmorgon! eller god och god vet jag inte, det regnar och blåser ute. Det är väl typiskt...
Såhär såg det ut när vi cyklade hem från middagen vi var på igår. Det hade precis börjat skymma och vid hamnen var det jättefint med alla lampor vid båtarna. Inte för att man får en speciellt bra bild med en mobilkamera, men lyckades fånga stämninge lite i alla fall :)

THERE IS A TRAMPOLINE

Solen varade i sisådär 15 minuter inte spöregnet tog över. Men istället för en mjuk solstol och en bok i handen ute så bytte vi ut det mot en film i soffan inne med gifflar i handen. Vi såg Män Som Hatar Kvinnor, hade inte sett hela men den var bra! Väldigt lång var den dock så nu är vi i full fart med att göra oss iordning för kvällens händelser: Mat hos morbror med familj.

SE PÅ TUSAN!

Det regnade och var fult väder imorse, men nu spricker det upp och ser ut att bli fint så ska ta min bok och sätta mig i en solstol!

VI SJUNKER NER I SANDEN

GODMORGON, blev inte så värst sent igår men åt så mycket efterrätt att jag fick ont i magen... Agnetas cheescake kan man bara inte motstå!

I MISS YOU

En vecka har gått och one more to go innan min kärlek kommer ner till Skåne. Han har aldrig varit här förut. Han har passerat men aldrig varit här så det ska bli roligt att få visa runt lite på min andra "hemmaplan".
Och förresten, visst har han snygga armban? Dom fick han av mig efter jag hade varit på Kreta :)

För övrigt sitter vi och väntar på skjutsen
som ska ta oss till stället där vi ska äta middag ikväll och världens godaste efterrätt! Nämligen hos våra kära  tremänningar som mer känns som vår egen familj.

FRUKOST VID HALV TOLV

mysig bild på tilda och mamma vid frukosten igår, dock var mamma påväg att blunda

Det blir så när man har sommarlov och är i en stuga i Skåne. Att äta frukost sent hör till.

MOVIENIGHT IS ON

PUSS Å KRAM FÖR IKVÄLL

SOM ETT BARN PÅ JULAFTON

Tredje boken i Hungerspelen-triologin, Revolt.

Kunde knappt tro mina ögon när denna bok uppenbarade sig framför mina ögon inne på Bokia. Hehe skämt å sido. Jag har läst de två böckerna innan denna och jag blev helt förälskad i dem! Hoppas bara att trean är lika bra, annars blir jag grymt besviken..

DET BLEV EN DAG PÅ STAN

kändes fel att ta kort på fynden inomhus när det är så grönt och fint ute.
med mig hem idag följde bland annat denna tröja från esprit och den sitter som en smäck som mamma säger!
jeansen är dem jag köpte i förrgår.

...och ett par seglarskor som jag faktiskt var på jakt efter, såg liknande par på marias blogg och blev inspirerad! lite tveksam till dem fortfarande men äskar dem ändå. haha fille's kommentar var att dem påminner om ronja rövardotter...

...och nästan som alltid en karta med massa örhängen på h&m. men även en enkel mörkblå nästan "magtröja" följde också med. har en likadan vit.

THE TOWN

kreta

Godmorgon världen! Idag är inte vädret på topp och jag tror att långbyxorna kommer åka på för första gången här nere(vi har ju varit här en vecka snart). Eftersom stranden inte lockar speciellt mycket så blir det en tripp in till stan idag för att inhandla lite smått och gott.
Fast jag var i stan igår också, fick med mig ett bar supersnygga jeans och en mascara. Får se vad som finns i kassarna när vi kommer hem idag.
PUSS

VADÅ VARA UTE NÄR DET ÄR SOL?

Nere på soligaste stället i Svearike, MEN vi har tre datorer med oss och sitter inne... (ni kan vara lugna, såg bara ut såhär i 20 minuter)

Låg på stranden till halv tre sen drog vi oss hemåt för molnen började ta över himlen, men det räckte gått och väl för oss idag! Middag blev lax och pasta med lite besök, men blir nog ändå en tidig kväll för mig. Har haft ont i huvudet hela dagen och det går varken bort med alvedon eller kaffe.

DET BLEV EN DAG PÅ STRANDEN

min stora starka lillebrorsa som ska skydda mig mot alla elaka killar. Hehe nejdå, bad honom spexa lite till fotot, det blir så mycket roligare då!

the beach så att säga

I VÅR LILLA BOTANISKA TRÄDGÅRD

Såhär såg middagen ut idag. Hämtade pizza på Havsbadskjollan med morbror's fru och barn, och avnjöt den i solen i vår tillfälliga trädgård. Dock hatar jag lök och fick det på min pizza, morr...

CABARÉ PÅ HARALDSBOSKOLAN

Samma dag som jag åkte tillbaka till Sälen för sommarlov var jag och två till på en cabaré som estetarna gör varje år tydligen. Gick dit för att kolla på Isabelle och deras dans, och ja... vad ska man säga, dom är grymma!
(inte jag som spelat in, vi satt längst fram bara för att jag ville, hihi)

DATAN VS. BOKEN

Jag kom att tänka på en sak
när jag satt på tåget till Falun för någon vecka sedan. Och tanken var att alla nu för tiden sitter med datan i knät på både buss och tåg(i should know, åker kollektivtrafik JÄMT) och kollar på film eller dirverse saker man kan göra på en data. Men jag själv sitter där med mina böcker och plöjer igenom dom i lugn och ro med en liten godisbit brevid.
Känner mig som en uråldrig 17-åring i dem här tillfällena. Men nu för tiden är det faktiskt väldigt få ungdomar så kan sätta sig ner med en bok och tycka det är roligt och avslappnande. Jag känner folk som aldrig läst en hel bok!!!
Alltså, böcker är underskattat enligt mig :)

TJA.

Vi skulle egentligen åka och besöka Liseberg idag men det blev icke av(cirka 20 mil här ifrån) eftersom en av våra kusiner hade fotbollsavslutning idag kom hon på igårkväll. Lite besvikna blev vi men Lisebergs-besöket kommer ske någongång under dem här två veckorna!

Idag är det inte fullt lika fint väder och termometern visar ynka 15 grader i skuggan...... Men imorgon har vädergudarna lovat varmt och sol över hela landet så då satsar vi  på stranden!

MAMMAS SOMMARSTUGA

När vi var ute och gick igår
så gick vi förbi de här söta små stugorna precis vid havet och mamma utbrast: dom där stugorna vill jag ha som sommarshus!
Cant blame her, dom var jättesöta och låg perfekt med egna små bryggor och allt!

ETT SOLIGT SKÅNE

Godermorgon. Hela familjen är ute och springer och jag gick nyss upp från sängen, hehe. Antar att dom är tillbaka om cirka 20 minuter så ska vara snäll och duka fram frukosten som vi ska avnjuta i solen.
PUSS
målade mina naglar blåa igår igen. tycker det är jättesnyggt på sommaren!

LUKTAR GRILLAT

Längtat efter mat nu i två timmar och snart kan jag inte hålla mig längre. Det börjar lukta grillat och ska nog springa ut och be mamsen skynda på lite med hennes hemmagjorda biffar med oliver plus färskpotatis till det!

LA SIESTA

Tillbringat hela eftermiddagen på en stol i trädgården
och läst senaste numret av Veckor Revyn. Plöjde igenom hela och nu ska jag hoppa in i duschen innan vi får lite gäster ikväll, mammas bror med fru och barn :)

KONFIRMATION & FRUKOST I DET GRÖNA

igår förmiddag

imorse, frukost i det gröna

Blev en sen frukost idag och till den fick vi besök av Agneta(släkting och vän). Och eftersom vädret var perfekt för en promenad efter frukosten så begav vi oss ut på en sådan, en lång sådan, cirkus 2 timmar tog den. Vi gick längs havet och till hamnen & tittade på båtarna.
Men nu är vi hemma igen och jag ska snart börja läsa en tidning jag köpt, gud vad sommarlov det känns som det är nu!

FRAMME!

fille igår när han och casper "spelade" amerikansk fotboll.

Efter drygt åtta timmar i bilen är vi nu framme i huset. Eller, vi stannde till vid ett par släktingar och tog en kvällsfika och dem fick även lottsa oss till huset, hihi. Det ligger nära stranden vad jag förstått och nu hoppas vi bara på fin fint väder i alla fall en av veckorna!
PUSS

Har varit på brorsans konfirmation hela fö...

100media_imag015 (MMS)

Har varit på brorsans konfirmation hela förmiddagen och lämnat av casper vid bussen så han tar sig hem till Sundsvall. Så just nu sitter jag i bilen och väntar på att dom andra ska komma så vi kan börja vår resa ner till Skåne! Längesen jag besökte dom trakterna nu, ska blir skönt att komma tillbaka :)

I LOVE YOU

Fika i solen, fixande inför Skåne imorgon, bollspelande, gräsklippande, ett strömavbrott och god mat. Så har dagen sett ut idag, även en liten yatzy-runda som Casper vann... Men nu är vi allt lite trötta tror jag och ska krypa ner och kolla på en film, eller Gossip Girl om jag får bestämma :)

1234

Nu när mamsen inte har någon stor och stark karl i huset fick Casper agera gräsklippare.

9:ANS SKOLAVSLUTNING

Några tjejer ut deras klass sjöng Born This Way, imponerad av mina kära vänner, Karin & Filippa

Filippa, Karin och Lisa dansade. Passande eftersom Filippa och Karin kommer till Falun till hösten för att gå just estet dans!

Filippa sjung Utan Dina Andetag, och som vanligt, hon var jättebra!

och sen det klassiska gruppfotot!

SCHYSST FAMILJ MAN HAR

När man kommer hem till familjen i Sälen har brorsan tagit mitt stooora rum och jag har fått hans lilla, snyft. Fast det är nog inte mer än rätt, jag är här cirkus varannan helg och halva loven, jag kanske inte ska glassa med det största rummet då? hehe...

MAMMAS BILDER FRÅN KRETA

Där var lite av mamsen's bilder också, och nu ska ni få slippa sitta och vara avundsjuka hörrni, det var allt från Kreta ;)

INGEN RAST INGEN RO

Hehe, jodå, jag får vila två dagar nu
innan jag drar ut på nya äventyr med la familia till Ängelholm i Skåne, vi har visst hyrt hus där i två veckor. Och efter dom två veckorna har vi ett nytt hus med kusinerna i Halmstad och då kommer även Casper :)
Men först... Det är de ju marknad i helgen, att gå  eller inte gå? Det är frågan. Känns som att det var så herrans längesen jag var ut där så jag är inte sugen på det längre, men det beslutet orkar jag inte tänka på mer så tar hand om det i morgonbitti. Och imorgonbitti är det även niornas avslutning i Lima, ska dit vi och hejja på Karin och Filippa när dom sjunger och så ska dem få varsin liten ros, ska bli så kul att se dem igen!

UP NEXT:
mammas mat och sen tjilla HEMMA *aaaaah*

EN SKILSMÄSSA PÅ TVÅ MÅNADER

Ikväll var sista kvällen jag och Sara åt vår dagliga middag tillsammans innan vi båda sticker hem på sommarlov. Vi kommer jobba rätt mycket i sommar och resa lite smått så kommer bli som en skilsmässa på två månader, haha. Men det är ju faktiskt bara 3 mil mellan oss då så så farligt är det inte ;)
Och till höstterminen har vi en till sambo som ni säkert förstått, Isabelle! Kommer bli super, men först ett välförtjänt sommarlov som sagt.

KRETA I BILDER del 4

det märktes att det bodde tre tjejer i lägenheten...

hemfärd

väl hemma i Sverige så övernattade vi en natt på torpet, det vill säga mormor och morfars sommarstuga. Mitt ute i dom småländska skogarna, knappt en väg dit och ingen ström eller rinnande vatten. Tyckte det såg lite roligt ut med bilarna på åkern där, haha.

VAD ÄR VÄL EN DAG PÅ SLOTTET

Hola! Vaknar upp till fint väder idag igen. Fast igår var det nästan hutlöst varmt, gick runt i shorts och en tunn stickad tröja, höll på att drunka i min svett. Haha nää fy vad äckligt, men varm var jag! Fast det pratas om att det ska börja regna senare idag, får väl ta vara på soltimmarna och ge mig ut på min hojj(cykel) en runda efter frukost.

GODNATT JAG ÄR INTE TRÖTT

bild från falukalaset, ett taggat gäng

Är inte trött och ska inte till skolan imorgon, det är ganska passande. Då kan jag sitta uppe hela natten och kolla på Gossip Girl.
Imorgon ska jag packa ner allt jag behöver för att överleva ett sommarlov, för jag kommer nog inte vara så herrans mycket i Falun i sommar med tanke på att jag kommer jobba mycket. Ska bli skönt att komma hem och ta ett välfötjänt sommarlov!

SVENSK GURKA

sara's bild

Jag och Sara ville göra sallad idag, vi var sugna på det. Men ingen sallad utan gurka. Men nu är det ju såhär att ehec-bakterien härjar över Europa och vi är lite rädda för den, och vi hörde att den följt med grönsaker in från Tyskland till exempel. Så om det inte fanns svensk gurka skulle vi skita i det... men när vi kom runt hörent, SÅ FANNS DET SVENSK GURKA!

KRETA I BILDER del 3

på hemvägen fårn Elafonissa besökte vi också en av droppgrottorna på Kreta, och det ska vara den finaste av dom alla tydligen, själv tyckte jag att det låg föööör högt upp (hjödskräck)

såhär såg lunchen på vår veranda ut varje dag, tsatziki, vitt bröd, cola, vatten och grekisk sallad, mums

lämnade över kameran till Tilda en stund, var en herrans massa bilder på henne, haha

tycker att min hand ser typiskt utomlands ut här, så härligt!

DET VAR ENA' KORT DAG I SKOLAN

Kom dit vid tio och allt var klart tjugo över, haha. Det vi gjorde var att fika med vår mdk-lärare och rensade ut våra skåp lite snabbt, eller jag gjorde det för att slippa göra det imorgon. Och imorgon har vi frispee-golf bara, och på torsdag vet jag inte vad vi ska göra, säga hejdå och önska ett bra sommarlov? Låter lite onödigt att överhuvudtaget gå till skolan nu dem två sista dagarna. Får se hur jag gör... Men stannar här gör jag i alla fall, för jag ska titta på Isabelle's avslutning på torsdag. Eftersom hon går dans så ska dem ha en avslutnings-dans(?). Ska bli kul att se!

END OF THE STORY

Godmorgon solstrålar! Fast, så värst soligt är det inte, solen skymtar fram lite då och då så jag överväger att ta shorts på mig. Men istället tar jag nog jeans. Men det ser faktiskt ut att bli en varm dag!
Inatt har jag legat och hostat och hostat och hostat. Det är inte de att jag har ont eller så, det bara kliar i halsen något fruktansvärt och det vill inte försvinna(host host host, paus för hostande). Aja, hoppas lite te och macka till frukost hjälper.
PUSS
och, glömde nästan! det är bara tre dagar kvar i skolan, i etta på gymnasiet! Satan vad fort allt går.

KRETA I BILDER del 2

vi åkte till Elafonissi en dag, helt sjukt hur fint det var där! Kretas Maldiverna kallas de

och såhär såg vägen till Elafonissi ut, krokig och stup & höga berg vart man än kollade. Måste erkänna att jag besegrade en liten skräck hos mig själv där.

INTE MIG LIKT

Brukar inte blogga såhär dåligt, waht's up med detta nu då? Joo, jag har varit totalupptagen med Kreta-resande, falukalaset och en tripp till pojkvännen lör-mån. Men nu är jag back on track igen!

falukalaset, i väntan på bussen in till stan

en liten rolig video från en spontan vistelse av malungskillarna innan festligheterna började i stan

och långhelgen slutade i massa mys hos casper

Nu är jag sur, arg, förbannad och törstig....

100media_imag014 (MMS)

Nu är jag sur, arg, förbannad och törstig... sitter och väntar på bussen hem till casper och det är jättevarmt ute så jag skulle köpa vatten på pressbyrån. Jag kom en minut efter stängning, och trots att det var folk i butiken fick jag inte gå in och köpa mitt vatten, surt. Kommer hinna törsta ihjäl innan jag är framme i Malung. Tack pressbyrån!

KRETA I BILDER del 1

blekfisarna första dagen på stranden

första dagen var det höööga vågor, nästan lite farligt för den lilla till vänster haha!

SATAN I GATAN VAD SKÖNT! hej förresten

Inte nog med en dunderfin vecka på Kreta,
när man kommer hem till la Suecia så är det varmt här också, skitskönt! Landade igår men sov över hos mormor och morfar inatt. Mamma och Tilda ville stanna men mamma hade lovat att skjutsa hem mig till Falun idag så hon fick hålla vad hon lovat, för ikväll är det Rix Fm festival, även kallat Falu Kalaset. Landade nyss här i lägenheten och ska hoppa in i duschen och ha lite skönhetsbehandling innan vi drattar in till stan.
bilder från kreta kommer komma i omgånger för det är så många jag vill visa!