FLYTTA HEMIFRÅN?

Jag har tänkt på en sak. Fast egentligen tror jag att alla har tänkt den tanken. När vi går ut nian så är vi sexton år, eller i alla fall jag, och många fler. Sexton år och har börjat planera sin flytt hemifrån. Det är fan helt sjukt tycker jag. Om cirkus två månader så ska jag dela lägenhet med två stycken andra tjejer mitt i Falun. Då måste man börja leva som en vuxen. Eller måste man de? joo.. lite vuxen måste man nog bli eftersom man ska fixa ALLT själv. Fast det är ju klart, jag åker ju hem på helgerna. Men inte varje helg, för det vet jag av att kolla på Jen och Sara, dom åker då fan inte hem varje helg, haha. Men jag är inte mogen att flytta hemifrån.. eller är jag de? Det ska bli jätteskönt, och jättekul och hela köret! Men är jag redo? Det vette fan alltså..
Sexton år och flyttar hemifrån, medan andra bor hemma när dom går i gymnasiet. Då är dom arton när dom tar studenten, typ. Och då är man vuxen. Tycker jag. Då är det dax att lämna fågelboet, eller något.

Det är en jävla skillnad på sexotn och arton tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback