1922

haha jag vet inte vad jag ska säga om folket här alltså. Alla har säkert hört om det här om vi ska ha skolavslutning i kyrkan eller på olnispagården i Sälensskola (F-6). Jag går inte ens på den skolan eftersom jag är äldre men jag måste bara säga en sak..
Är "byborna" här så desperata efter att ha skolavslutningen i kyrkan att dom är beredda att skita helt i skolavslutningen och till och med hyra kyrkan själva och ha en egen skolavslutning istället. vafan liksom? Vad har egentligen skolavslutningen med kyrkan att göra? visst, det är en fin tradition men den har ju absolut INGENTING med gud och kyrkan att göra, eller är jag helt ute och cyklar? Lucia och andra saker man har i kyrkan med skolan har ju ändå med kyrkan och jesus att göra.

Om det nu är så att det är många som känner sig obekväma och inte vill vistas i kyrkan av olika anledningar (för nu för tiden är det faktiskt helt okey att inte tillhöra kyrkan, jag är varken döpt eller konfimerad till exempel), så är det minst lika fint att ha det på vårna byggdegård här i Sälen. Det skulle faktikst vara jättefint att ha den där, ute och allt.

Men nu ska jag sluta att snacka om något som jag egentligen inte bryr mig ett SKIT om. Ha den vart som helst. Men jag tycker bara att det är så kul att vissa folk här verkligen lever kvar i forntiden.
By the way.. allt detta sades på nyheterna nyss, herre guuud.

(ännu en av mina filosoferingar)


Kommentarer
Angelica säger:

Fin blogg du har tjejen! :P

2010-05-25 | 20:04:38
Bloggadress: http://sexyas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback