2202

Jag kom att tänka på en sak alldeles nyss, eller.. egentligen var det inte jag utan det var Jon som sa de. Man säger ju jämt "gubbar" till smilies på msn, och på alla ställen man gör dom. Men tänk om dom faktiskt är tjejer? Då kan man ju inte kalla dom gubbar, eller? För den som skapade dom "gubbarna" på msn kanske tänkte att "hmm, den här får vara en söt liten flicka och denna får vara en sur liten gubbe." Men så går vi runt och säger gubbar till dom.

Till exempel, den här Änglafiguren (a) ser ju definitivt ut som en lite flicka, fast om alla smiliesar är gubbar så borde den vara bög tycker jag. Eller den här stora smiliegubben :D, den ser typ ut som en glad tonårspojke.
Och denna eviga flörtguben ;), den ser ju också ut som en grabb i tonnåren som flörtar lite sådära... Den vanliga gubben :) ser OCKSÅ ut som en kille, en liten blyg/sur en. Fast... den ser också ganska bögig ut om den ska vara en gubbe. Så egentligen är det ju bara änglagubbe som ser ut som en tjej, lite mobbning att hon ska vara den enda tycker jag.. Om hon inte är en bög då. Äh vafan nu får jag ge mig, snackar väldigt mycket onödigt skitsnack nu.
GODNATT.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback