schemat



Okej, vi säger såhär. Jag tycker att vårat schema, eller i alla fall MITT ser hyffsat ut! haha skämt å sido, det ser väldigt chill ut. Det första schemat är för det tio första veckorna, alltså period 1, då har jag matte B bara på måndagar och väärldens sovmorgon. Men efter dom tio veckorna är jag ledig varje måndag!
Sen har vi APU(praktik) 4 veckor i period 2.
Dom enda "riktigt" ämnena vi har är samhällskunskap, natur, idrott och så har jag valt matte B och historia. Sen har vi bara massa roliga mediaämnene som rörlig bild, text och multimedia tror jag MUM står för :)
Där fick ni veta lite om mitt schema och så.

Men nu tänkte jag förklara mig lite för en sak. Många i min klass har valt media för att dom vill gå en slapp linje som inte hade så högt intagningspoäng. MEN, jag och några till med mig valde media just för att vi gillar sådant, tv, foto, film, ljud, text och mycket mer. Sen råkar det bara vara så att media har en sådan liten "stämpel" över sig för att vara slappt. Men om man nu som jag valt till dom här kurserna för att kunna ta sig vidare efter gymnasiet på högskolor och sånt så är media en bra utbildning också! Och speciellt för oss som älskar det som har att göra med just MEDIA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback